Projekt Escort Turbo RS

Forda Escorta RS2000 1992

Auto powstało na bazie Forda Escorta RS2000 z 1992 roku. Samochód był wyposażony w fabryczny silnik 2.0L DOHC o mocy 150km. Nadwozie zrobione na replikę Coswortha. Później przyszedł czas na modyfikacje. Wleciał silnik od Forda Galaxy 2.3 litra o mocy 147koni z którego udało się wykrzesać 163KM i 193NM. Następnie przyszedł plan, żeby dołożyć turbo. Wleciało więc turbo od Forda Probe 2.2litra pierwszej generacji. Dopasowane do kolektora wydechowego z nissana 200sx. Zostały również założone wtryski od Nissana o wydajności 350ccm. Intercooler od BMW e39.

Układ hamulcowy tył od Focusa RS 1 generacji, przód również od Focusa, ale już od ST. Układ wydechowy 2.5cala. Skrzynia biegów jest z Escorta RS Turbo ze szperą. Zastosowanie wału korbowego od RS2000 spowodowało odprężenie silnika. W takiej specyfikacji auto trafiło do nas. Naszym zadaniem była budowa wiązki sterowania silnikiem pod EMU, konfiguracja i wstępne strojenie by auto mogło się bezpiecznie przemieszczać. Po tym zabiegu generuje 202kM i 235Nm przy 0,5bara. Oczywiście po zakończeniu wkleimy wykres.