Projekt Limvo

Merkura XR4Ti z 1989 roku

Auto powstało na bazie Merkura XR4Ti z 1989 roku. Samochód wyposażony fabrycznie w silnik 2.3litra OHC turbodoładowany o mocy 175KM. Na początku modyfikacjom został poddany fabryczny silnik przez zamontowanie intercoolera, zmianę turbosprężarki na T04E oraz zmianę sterownika. Po zwiększeniu doładowania, wymianie wałka rozrządu i zamontowaniu rollerów zamiast standardowych dźwigni zaworowych moc wzrosła do 250KM i 355NM momentu.

Kolejnym krokiem było zbudowanie hybrydy 2.3 16v DOHC. Jednostka została oparta na fabrycznym dole 2.3, na który zamontowaliśmy głowicę 16V z Volvo 740 B234f. Customowy kolektor wydechowy i ssący. Za sterowanie silnikiem odpowiadał VEMS system. Po wystrojeniu udało się zakończyć modyfikacje mocą 306KM i 495NM momentu. Auto zostało polakierowane i oklejone w barwy Martini Racing, otrzymało fotele kubełkowe, hamulce przednie 314mm i czterotłokowe zaciski Brembo, skrzynie biegów Borg Warner T5, wzmocniony dyferencjał ze szperą 3.64, zawieszenie regulowane Koni sport, Swirl pot z pompa paliwa Bosch 044. Układ wydechowy 2.75″ nierdzewny z pojedynczym tłumikiem Magnaflow. Bardzo szybkie i atrakcyjnie wyglądające auto. 0-100 5.2sek.0-400m 13.4sek

NASZE PROJEKTY